RAPORT PODSUMOWUJĄCY STARANIA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE(SzPZ)/PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE (PPZ) O NADANIE CERTYFIKATU WOJEWÓDZKIEGO
INFORMACJE PODSTAWOWE O SZKOLE/PLACÓWCE:
Pełna nazwa szkoły/przedszkola/placówki |
Szkoła Podstawowa nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi |
W przypadku zespołu szkół proszę wpisać, której szkoły dotyczy raport |
|
Szkoła: (właściwe podkreślić) |
· ubiega się certyfikat wojewódzki · ubiega się o wznowienie certyfikatu wojewódzkiego · ubiega się o certyfikat krajowy |
Adres (ulica, nr, kod, miejscowość) |
Ul. Lelewela 140, 64-920 Piła |
Gmina
|
Piła |
Powiat
|
pilski |
Telefon |
672158148 |
Adres mailowy szkoły/placówki |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Adres mailowy koordynatora |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Strona www szkoły |
www.sp12.net.pl |
Imię i nazwisko dyrektora |
Marcin Borowicz |
Imię i nazwisko koordynatora |
Małgorzata Piosik |
Imiona i nazwiska członków zespołu ds. SzPZ/PPZ |
1. nauczyciele: Małgorzata Piosik, Karolina Bereda, Joanna Szczepaniak, Krystyna Zawacka, Anna Kochanek-Dąbruś, Agnieszka Adaszak-Pawlikowska, Wioletta Błaszak, Ewa Kiżewska, Monika Workowska, Marta Rybkowska, Anna Jankowska, Joanna Śmigaj, Ewa Pływaczyk, Alina Kordek, Joanna Wodzińska-Milcz, Dobrosława Tritt, Maciej Bydołek, Anna Thomas, Małgorzata Wucens, Elżbieta Kłysz, Aleksandra Dominiczak, Kamila Niśkiewicz, Małgorzata Sprawska, Wiesława Kozłowska. 2. rodzice: Agnieszka Biernacka 3. uczniowie: współpraca z samorządem szkolnym 4. pracownicy niepedagogiczni: Grażyna Majda 5. inne osoby: Marta Markowska, Iwona Flis |
Data podjęcia uchwały o przystąpieniu do programu |
14.09.2016r. |
CZĘŚĆ I
(obejmuje okres ostatnich trzech lat)
- WYNIKI DIAGNOZY:
1. Narzędzia użyte do diagnozy w ostatnich trzech latach (wymienić):
· Rok szkolny 2016/2017 Ø Narzędzia: ankieta; obserwacja; wywiad; rozmowa; sprawozdania; wymiana uwag, spostrzeżeń i własnych doświadczeń; analiza wytworów pracy uczniowskiej; · Rok szkolny 2017/2018 Ø Narzędzia: ankieta; obserwacja; wywiad; rozmowa; sprawozdania; wymiana uwag, spostrzeżeń i własnych doświadczeń; analiza wytworów pracy uczniowskiej; · Rok szkolny 2018/2019 Ø Narzędzia: ankieta; obserwacja; wywiad; rozmowa; sprawozdania; wymiana uwag, spostrzeżeń i własnych doświadczeń; analiza wytworów pracy uczniowskiej;
2. Wyniki diagnozy - wyłonione problemy w ostatnich trzech latach (wymienić wszystkie wyłonione):
· Rok szkolny: 2016/2017 Ø Wyłonione problemy: obojętność w relacjach koleżeńskich · Rok szkolny: 2017/2018 Ø Wyłonione problemy: zmniejszone poczucie bezpieczeństwa z powodu zwiększonej liczby uczniów w szkole · Rok szkolny: 2018/2019 Wyłonione problemy: nadużywanie urządzeń telekomunikacyjnych i używek zwłaszcza przez uczniów klas VII i VIII |
- OPIS PROBLEMÓW PRIORYTETOWYCH:
Wyłonione w ostatnich trzech latach problemy priorytetowe (wymienić):
· Rok szkolny 2016/2017 Wyłoniony problem priorytetowy: zmniejszenie podstawowych zachowań empatycznych w relacjach między uczniami, · Rok szkolny 2017/2018 Wyłoniony problem priorytetowy: zwiększona ilość uczniów zaburzyła poczucie bezpieczeństwa u młodszych uczniów · Rok szkolny 2018/2019 Ø Wyłoniony problem priorytetowy: uzależnienie od różnych używek (alkohol, papierosy, siecioholizm, dopalacze i narkotyki) |
- SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANÓW DZIAŁAŃ SZPZ/PPZ MAJĄCYCH NA CELU ROZWIĄZANIE PROBLEMU PRIORYTETOWEGO:
· Rok szkolny 2016/2017 Ø Działania podjęte dla rozwiązania problemu priorytetowego: obchody Dnia Niepełnosprawności, przygotowanie paczek bożonarodzeniowych, akcja „Antydepresyjna Szkoła”, „Dzień Autyzmu”, „Dzień Kropki”, projekt ‘Klasa z empatią” · Rok szkolny 2017/2018 Ø Działania podjęte dla rozwiązania problemu priorytetowego: spotkania z policjantem dla uczniów klas młodszych , spotkania z przedstawicielami Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, · Rok szkolny 2018/2019 Ø Działania podjęte dla rozwiązania problemu priorytetowego: spotkanie z p. Wróbel „Bezpieczne dzieciaki”, Ośrodek Profilaktyki Uzależnień w Pile pt. „Spójrz inaczej”, prelekcja „Zachowania ryzykowne”, „Światowy Dzień Rzucania Palenia” |
- INFORMACJA NA TEMAT MONITOROWANIA SAMOPOCZUCIA SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ/PRZEDSZKOLNEJ/PLACÓWKI:
· Rok szkolny 2016/2017 Ø Sposób monitorowania: ankieta dla uczniów nt. respektowania norm społecznych, obserwacja, analiza wytworów prac uczniów Ø Wyniki monitorowania: pozytywne · Rok szkolny 2017/2018 Ø Sposób monitorowania: ankieta dla uczniów nt. respektowania norm społecznych, obserwacja, analiza wytworów prac uczniów Ø Wyniki monitorowania: pozytywne · Rok szkolny 2018/2019 Ø Sposób monitorowania: ankieta dla uczniów nt. respektowania norm społecznych, obserwacja, analiza wytworów prac uczniów Ø Wyniki monitorowania: pozytywne
|
- PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ UJĘTYCH W PLANACH SZPZ/PPZ (narzędzia, wnioski):
· Rok szkolny 2016/2017 Ø Narzędzia użyte do ewaluacji: analiza sprawozdań, dokumentacji i dziennika szkolnego Ø Wnioski z ewaluacji: kontynuacja działań Ø Korzyści z podjętych działań: wzrost wiedzy i świadomości środowiska szkolnego · Rok szkolny 2017/2018 Ø Narzędzia użyte do ewaluacji: analiza sprawozdań, dokumentacji i dziennika szkolnego Ø Wnioski z ewaluacji: kontynuacja podjętych działań z naciskiem na relacje wśród młodzieży starszej Ø Korzyści z podjętych działań: poprawa samopoczucia, bezpieczeństwa i wiedzy uczniów na temat stosunków międzyludzkich · Rok szkolny 2018/2019 Ø Narzędzia użyte do ewaluacji: analiza sprawozdań, dokumentacji i dziennika szkolnego Ø Wnioski z ewaluacji: potrzeba utrzymania obecnego stanu stosunków międzyludzkich w szkole, objęcie szczególnym nadzorem młodzieży klas VII i VIII (pojawiające się sygnały kontaktów z używkami i siecioholizmu) Ø Korzyści z podjętych działań: wzrost świadomości zagrożeń płynących z uzależnień i lekceważenia problemów zdrowotnych
|
CZĘŚĆ II
- OPIS STOPNIA AKCEPTACJI ŚRODOWISKA DLA IDEI SZPZ (w tym stopień świadomości i zaangażowania Rady Pedagogicznej i rodziców):
Całe środowisko szkolne w pełni akceptuje działania zmierzające do realizacji zadań SZPZ. Rodzice angażują się w działania z nimi związane, młodzież rozumie potrzebę samorozwoju w tym względzie i chętnie włącza się w proponowane akcje.
- IFORMACJA NT. SZKOLEŃ DLA (wymienić):
- Rady Pedagogicznej: „RODO i ochrona danych osobowych”, „Rodo i cyberbezpieczeństwo”, „Jak rozmawiać z rodzicami?”, „ Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży”
- uczniów: „Komunikacja interpersonalna, rozwiązywanie konfliktów, asertywność zagrożenie uzależnieniami”, „Szkodliwość palenia tytoniu”, „Jak mówić o prawach dziecka?”, „Bezpieczeństwo z Pyrkiem”, „Bezpieczeństwo na drodze”, „ Bezpieczeństwo w czasie ferii zimowych i wakacji”, „Internet bezpiecznie i mądrze”, „Zaplątani w sieci”, „Świat emocji”, „Wpływ narkotyków i nowych substancji psychoaktywnych na funkcjonowanie ludzkiego organizmu”, „Cyberprzemoc i bezpieczeństwo w Internecie, zdrowy styl życia, profilaktyka uzależnień”, „Co zrobić żeby czuć się bezpiecznie?”
- rodziców: „Depresja czy bunt nastolatka”, „Szkodliwość palenia tytoniu”, „Profilaktyka zagrożeń – ekran zagrożenie naszych czasów”, „Król Maciuś i prawa dzieci”, „Jak mówić o prawach dziecka?”, „Internet bezpiecznie i mądrze”
- pracowników administracji: „Jak mówić o prawach dziecka?”,
- INFORMACJA NT. WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI:
- Wspólne organizowanie kiermaszy, spotkań, akcji charytatywnych na terenie szkoły
- INFORMACJA NT. WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM:
- Organizowanie festynu z okazji Dnia Dziecka przy współpracy z Stowarzyszeniem Osób Niepełnosprawnych
- Współpraca ze Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, Policją, Strażą Pożarną, Ośrodkiem Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.
CZĘŚĆ III
PROGRAM EDUKACJI ZDROWOTNEJ - opis przebiegu i efektów z ewaluacji programu (pogram dołączyć do raportu, jako załącznik):
Program Szkoły Promującej Zdrowie został napisany w korelacji z Programem Profilaktycznym Szkoły, kalendarzem szkoły oraz zgodnie ze standardami promującej zdrowie. Edukacja zdrowotna stanowi ważny element programu nauczania i wychowania. Od wielu lat trwa współpraca ze Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Pile i wspólnie realizujemy różne programy.
W 2004 roku po raz pierwszy otrzymaliśmy certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Wśród efektów z ewaluacji programu możemy wymienić:
- wzrost wiedzy na temat zachowań ryzykownych;
- świadomość zagrożeń drogowych;
- znajomość sposobów aktywnego spędzania czasu;
- nawyk prawidłowego odżywiania;
- postawa asertywna odnośnie stosowania używek;
- wspólne organizowanie imprez;
- tolerancja i pomaganie osobom niepełnosprawnym.
CZĘŚĆ IV
DOKUMENTACJA Z PRZEBIEGU PRACY SZPZ/PPZ (wymienić nazwy dokumentów):
- Karta zgłoszenia szkoły/ placówki do Wielkopolskiej Sieci Szkół Promującej Zdrowie
- Program Szkoły Promującej Zdrowie 2016-2019
- Załącznik do Programu Szkoły promującej Zdrowie – okres przygotowawczy 2016-2019
- Sprawozdania z realizacji zadań Szkoły Promującej Zdrowie
Podpis dyrektora: Podpis koordynatora ds.SzPZ/PPZ:
…………………………………. ………………………………………..
…………………………… …………………………………..
miejscowość data
* Wersję elektroniczną i papierową raportu proszę przesłać do właściwego koordynatora rejonowego oraz umieścić na stronie internetowej szkoły/placówki.
W przypadku zespołu szkół proszę przesłać raport dla każdego typu szkoły oddzielnie.