RAPORT ROCZNY Z WYNIKÓW DZIAŁAŃ SZKOŁY/PRZEDSZKOLA/PLACÓWKI w roku szkolny 2018/2019 (sporządzony na podstawie Planu działań SZPZ/PPZ na dany rok szkolny)
Problem priorytetowy (przytoczyć z planu działań SZPZ/PPZ na dany rok szkolny): uzależnienie od różnych używek (alkohol, papierosy, siecioholizm, dopalacze i narkotyki)
Wyniki ewaluacji:
Cel zaplanowany (przytoczyć z planu działań SZPZ/PPZ na dany rok szkolny): znajomość zagrożeń płynących z korzystania z różnych używek
Kryterium sukcesu (przytoczyć z planu działań SZPZ/PPZ na dany rok szkolny): zadowalający stan wiedzy uczniów związanej z korzystaniem z różnych używek
Jak sprawdzono, czy osiągnięto kryterium sukcesu? obserwacja, ankieta, rozmowa, sprawozdania, wymiana uwag, spostrzeżeń i własnych doświadczeń
Jeśli nie udało się osiągnąć kryterium sukcesu to dlaczego?: -………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Realizacja zadań |
|||
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
W jakim stopniu osiągnięto kryterium sukcesu? |
Czego nie udało się zrobić i dlaczego? |
Alkohol, dopalacze, papierosy i inne substancje zagrażające zdrowiu i życiu |
Uczniowie znają przyczyny i skutki używania substancji psychoaktywnych. Prezentują postawę asertywności odnośnie stosowania używek. |
zadowalającym |
- |
Realizacja rozmaitych programów i zadań związanych z używkami (min. „Bieg po zdrowie”, warsztaty „Świat emocji”, spektakl interaktywny „Zaplatani w sieci”, warsztaty dla klas VIII związane z szkodliwością narkotyków i substancji psychoaktywnych) |
Uczniowie znają szkodliwe skutki palenia tytoniu i spożywania alkoholu. Wiedzą, jak szkodliwy wpływ na zdrowie mają substancje psychoaktywne i dopalacze. Rozumieją, dlaczego uzależnienie od Internetu ma zły wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne. |
zadowalającym |
- |
Spotkanie uczniów klas VI z przedstawicielami policji o cyberprzemocy i stosowaniu środków odurzających |
Uczniowie znają pojęcie cyberprzemocy i skutki prawne jej stosowania. Wiedzą, że środku odurzające zaburzają postrzeganie świata i właściwe odbieranie i przetwarzanie informacji. |
zadowalającym |
- |
Zajęcia profilaktyczne z gościem z Poradni Profilaktyki Zdrowia |
Uczniowie znają zagrożenia życia codziennego związane z używkami i kontaktami z osobami obcymi (min. dilerem). |
wysokim |
- |
Wnioski (posumowanie i interpretacja wyników ewaluacji):
- Korzyści z działań (dla uczniów, szkoły, społeczności szkolnej):
- Wzrost świadomości zagrożeń płynących z uzależnień i lekceważenia problemów zdrowotnych
- Trudności w realizacji działań:
- brak
……………………………………………………………
Podpis Koordynatora SzPZ/PPZ