Głównym założeniem innowacji jest nauka programowania i kreatywnego rozwiązywania problemów z pomocą komputerów, robotów LOFI oraz z zastosowaniem metod i dostępnych narzędzi wywodzących się z informatyki. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów, zaistniała potrzeba wzbogacenia warsztatu dydaktycznego o treści rozwijające umiejętności i zainteresowania uczniów związane z technologią informatyczną.

Uczestnicy zajęć poznają podstawy programowania, które uczy i rozwija. Nabędą umiejętności myślenia strategicznego, rozwiązywania sytuacji problemowych (np.  budując samodzielnie drewnianego robota), rozwiną myślenie algorytmiczne oraz zdolność wyrażania własnych pomysłów. Przekonają się, iż programowanie może być świetną zabawą, a zaprojektowanie i zbudowanie własnego robota może sprawić ogromną przyjemność.

Celem głównym innowacji jest kształcenie u uczniów umiejętności programowania i kreatywnego rozwiązywania problemów (z różnych dziedzin wiedzy) z pomocą komputerów, robotów LOFI oraz z zastosowaniem metod i dostępnych narzędzi wywodzących się z informatyki. Zatem rozwijania kompetencji kluczowych, które są niezbędne w procesie poznawania i rozumienia otaczającej rzeczywistości. Otrzymają narzędzie pozwalające im na kreatywne spożytkowanie możliwości jakie dają nowoczesne technologie. Na realizację treści zawartych w innowacji uczniowie będą mieli dodatkowe 2 godziny lekcyjne w tygodniu z programowania w formie kółka z robotyki, w ramach zajęć pozalekcyjnych.

Innowacja jest skierowana do uczniów klasy IV i III.

M. Wucens